Dużo nowego o XCOM: Enemy Unknown

Mamy kilka świeżych informacji na temat XCOM: Enemy Unknown.

Projekty kosmitów zostaną oparte na powszechnej mitologii ufologicznej. Widoczni na umieszczonym wyżej screenie nienaturalnie chudzi mężczyźni w garniturach to Slender Men. Powrócą także znane z poprzednich odsłon małe szaraczki (Sectoids) oraz potężnie umięśnieni Mutons, których cechą charakterystyczną jest fioletowy kolor skóry.

Rozgrywane w systemie turowym misje będą w większości generowane losowo, zarówno jeśli chodzi o kształt terenu, jak i umiejscowienie wrogich jednostek. Wyjątkiem od tej zasady mają być zadania istotne dla rozwoju fabuły. Te mapy zostaną stworzone ręcznie przez projektantów Firaxis i wzbogacone scenkami przerywnikowymi. Fanów serii powinna uspokoić wiadomość o możliwości niszczenia otoczenia. Ciekawie zapowiada się też wyposażenie snajperów w linki z hakami, dzięki którym wespną się na wysokie budynki.

W radzie państw sponsorującej działania XCOM znajdzie się 16 narodów i konieczne będzie dbanie o ich zadowolenie. Niektóre z nich zapełnią nam konta pieniędzmi, podczas gdy inne (np. nacje afrykańskie) skoncentrują się na dostarczaniu surowców. Żołnierzy werbować będziemy jako kompletnych żółtodziobów i dopiero potem rozwiniemy ich w kierunku konkretnych klas.

Istotną rolę odegra system morale żołnierzy. Niedoświadczeni podwładni łatwo będą panikowali, a zgon kolegi z oddziału negatywnie wpłynie na liczbę uzyskanych punktów doświadczenia. Ponadto, na wyposażeniu XCOM znajdzie się mobilny pojazd, który będziemy mogli modyfikować i ulepszać.

Autorzy podkreślają, że XCOM: Enemy Unknown nie będzie łatwy. Pojawi się opcja szybkiego zapisu stanu gry, choć jednocześnie rozważane jest wprowadzenie specjalnego trybu, który pozwoli załadować tylko ostatniego save’a. Firaxis chce też uspokoić pecetowców. Wersja komputerowa dostanie własny interfejs użytkownika. Ma to zostać rozwiązane podobnie jak w przypadku Dragon Age: Początek.

Przypomnijmy na koniec, że X-COM: Enemy Unknown ukaże się zarówno na komputerach PC, jak i konsolach Xbox 360 oraz Playstation 3. Premiera planowana jest na tegoroczną jesień.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2012-01-11 15:05:28